Espoon Kaupunginteatteri on kuluneen kahden vuoden ajan tehnyt brändityötä teatterin vuonna 2019 luodun ja vuonna 2022 päivitetyn strategian pohjalta. Uuden brändin keskeisenä lähtökohtana on ollut strategian ydinajatus: Espoon teatteri on teatteri, mutta se on myös enemmän kuin teatteri; siitä kehittyy uuden ajattelun alusta, ihmisten, ideoiden, yhteiskunnallisten ilmiöiden ja taiteellisten virtausten kuuma kohtaamispaikka. Se on monen ikäisistä, monesta yhteiskuntakerrostamasta ja monesta maasta lähtöisin olevien ihmisten yhteinen henkinen koti.
Teatterin uutta brändistrategiaa on ollut luomassa seuraava ydinjoukko: teatterilta Erik Söderblom, teatterinjohtaja ja Karoliina Kiviluoto, myynti- ja markkinointipäällikkö sekä Anna Moilanen, luova strategi (Open Flower) ja Mikael Kivelä, luova suunnittelija (TBWA:n Head of Design). Ilmeen visuaalisesta jalkauttamisesta on vastannut graafikko Teemu Junkkaala (gstj) ja verkkosivujen suunnittelusta sekä toteutuksesta Great Apes.
Espoon Kaupunginteatteri = Espoon teatteri = Et = Espoon teatteri
”Espoon teatterin tärkeimpiä arvoja ovat inklusiivisuus ja toiminnassamme eri yhteistyön muodot ovat tärkeät, avaamme ovet vieraileville ryhmille ja tuoreille kokeiluille. Olemme Suomen kansainvälisenä teatterina myös monessa mielessä solmukohta. Espoon teatteri-merkki symboloi asioiden ja ideoiden yhdistämistä, esiintyjien, yleisöjen ja kulttuurien yhteen tuomista. Espoon teatteri on aina jonkun kanssa. Tietenkin Espoon teatteri eli eee tee tarkoittaa myös Espoon teatteria. Se on logo, joka mainiolla tavalla yhdistää teatterin nimen, arvot ja tavoitteet” – Erik Söderblom
”Halusimme luoda jotain yllättävää, kiinnostavaa ja erottuvaa. Katse on voimakkaasti tulevaisuuteen ja tietenkin myös uuteen teatteritaloon. Kuten teatteritaide myös uusi visuaalinen identiteetti haastaa konventioita, totuttuja tapoja toimia ja nähdä maailma. Espoon teatteri on alituisessa liikkeessä ja muutoksen tilassa, se on elossa ja virtaa ja ottaa monia muotoja, niin kuin teatterikin. Samalla symbolin muuttuva muoto, on kuin mustetahratesti, joka raottaa verhoa katsojan alitajuntaan. ” – Karoliina Kiviluoto
Tuoreen brändin myötä Espoon teatteri on entistäkin avoimempi, ajankohtaisempi ja rohkeampi. Myös teatterin visio kiteytyy, ja suunta kohti uutta teatteritaloa piirtyy selkeämmin.